dinsdag 29 januari 2013

Spanish Lavender

Tijdens ons tripje naar Spanje vorig jaar, hebben we 2 dagen tussen de lavendel en olijfbomen geslapen :)

De laatste dag heb ik lavendel geknipt (geen zorgen plantenvrienden, ze waren zo goed als uitgebloeid..). Van iedere plant een paar takjes, zodat het niet zou opvallen en ik niet gepakt zou worden door de campingbaas ;)

Na een paar maanden broeden heb ik ze maar gebruikt om ouderwetsche geurzakjes te maken! Wie kent ze niet, in oma's kleerkast?
Op een rommelmarkt van een lieve oude non heb ik de meest-jaren-70-achtige gordijntjes gevonden. Daar heb ik zakjes van genaaid op de makkelijkste en snelste manier die ik kon bedenken.

Daarna heb ik het bosje lavendel gestript en de zaadjes in de zakjes gedaan. Tussendoor afgewisseld met wat vulling, zodat de zakje wat 'body' kregen.
Volgepropt, dichtgemaakt met een strikje en klaar is kees :) Omdat het zo snel ging, heb ik een hele berg gemaakt, en nog een toepasselijke paarse.

Ze ruiken zo lekker en zijn zo leuk om weg te geven dat ik er zelf nog maar 2 over heb... Dus het is weer tijd voor een tripje naar Spanje! ;)
Xx

1 opmerking:

  1. Oh ja, vooral dat laatste zinnetje vind ik erg leuk!! Kom maar snel weer....
    Leuk hoor die lavendelzakjes, bezig bijtje! Ela

    BeantwoordenVerwijderen